Card image cap

علت مراجعه به متخصص قلب در شیراز

قلب مهمترین و حیاتی ترین عضو بدن می باشد، به همین دلیل وجود اختلال در قلب و درمان آن از اهمیت زیادی برخوردار است. وظیفه رسیدگی به مشکلات و بیماری های قلبی بر عهده ی متخصصین قلب و عروق می باشد. در این مقاله شما را با وظایف بهترین متخصص قلب در شیراز آشنا خواهیم کرد.

برخی از افراد نمی دانند که چه زمانی باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنند. در ادامه تعدادی از علائمی که ممکن است به علت مشکلات قلبی باشد و باید سریعا به متخصص قلب مراجعه کنید، ذکر شده است.

تپش قلب

بیماری های زیادی وجود دارند که ممکن است منجر به تپش قلب شوند، مثل استرس، اضطراب، فعالیت زیاد و برخی بیماری های وراثتی.

عرق سرد

متخصص قلب در شیراز، عرق سرد را از علائم شایع مشکلات قلبی می داند. زمانی که با این مشکل مواجه شدید برای بررسی دقیق حتما به متخصص قلب مراجعه کنید.

بهترین متخصص قلب در شیراز

سرگیجه

سرگیجه علت های مختلفی دارد، اما یکی از علائم مشکلات و نارسایی های قلبی نیز می باشد.

خستگی زودرس

زمانی که قلب به درستی کار نمی کند، اکسیژن و مواد غذایی کافی به اندام ها نمی رسد و فرد دچار خستگی و بی حالی می شود.

درد و ناراحتی در قفسه سینه

زمانی که احساس درد یا سوزش در قفسه سینه داشته باشید، ممکن است به علت اختلالات قلبی باشد. در چنین مواقعی حتما به متخصص قلب مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام شود.

تنگی نفس

تنگی نفس از مهمترین علائم مشکلات قلبی می باشد. تنگی نفس هنگام خواب، فعالیت بدنی و مواقع دیگر، ممکن است نشان از مشکلات قلبی باشد.

علائمی که گفته شد و علائم دیگر مثل فشارخون بالا، درد در بازوها، چربی خون بالا، از علائم احتمالی مشکلات قلبی می باشد، ممکن است در برخی موارد علت آن بیماری های دیگر باشد. برای اطمینان از علت بیماری حتما به دکتر قلب و عروق شیراز مراجعه کنید.

نوار قلب به تجویز متخصص قلب در شیراز

وظایف بهترین متخصص قلب

بهترین متخصص قلب در شیراز، وظیفه دارد که به مشکلات قلبی و عروقی بیماران رسیدگی کرده و مشکلات قلبی آنها را درمان کند. متخصص قلب وظیفه تشخیص، پیشگیری و در نهایت درمان اختلالات قلبی را به عهده دارد.

متخصص قلب در شیراز، ابتدا بیمار را معاینه کرده، سوابق پزشکی و وضعیت جسمانی او را بررسی کرده و در صورت نیاز و برای تشخیص دقیق بیماری، آزمایشات و تست های قلب را برای بیمار تجویز می کند. پس از آماده شدن جواب تست ها، پزشک نتایج را مشاهده کرده و در صورت وجود بیماری آن را تشخیص می دهد. پس از تشخیص بیماری پزشک درمان دارویی و یا درمان غیردارویی را آغاز می کند.

آزمایشات و تست های قلبی در کلینیک قلب شیراز

بهترین متخصص قلب در شیراز، برای تشخیص دقیق تر بیماری ها و اختلالات قلبی آزمایشات و تست های مختلفی را تجویز می کند. این تست ها که در ادامه شرح داده شده اند، بیماری را سریعتر تشخیص داده و کمک می کنند که روند درمان سریعتر آغاز شود.

نوار قلب

متخصص قلب در شیراز، نوار قلب را برای بررسی ضربان قلب بیمار و فعالیت قلب تجویز می کند.

تست ورزش

تست ورزش به دکتر قلب و عروق شیراز کمک می کند تا بتواند وضعیت قلب را در شرایط استراحت و فعالیت بررسی کند. عملکرد قلب با این تست مشخص می شود.

اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی سونوگرافی از قلب می باشد. در اکو ساختار قلب، دریچه های قلب و اطراف قلب قابل مشاهده می باشد. اکو نشان می دهد که قلب چگونه کار کرده و میزان پمپاژ خون را بررسی می کند. اکو ناهنجاری ها، نارسایی ها و عفونت دریچه های قلب را بررسی می کند.

هولتر فشارخون

متخصص قلب در شیراز، هولتر فشار خون را برای ثبت ریتم قلبی و ضربان قلب و یا فشار خون بیمار تجویز می کند.

این تست ها و برخی روش های تصویربرداری از قلب، توسط بهترین متخصص قلب در شیراز و در کلینیک قلب انجام می شوند. تصویربرداری های دیگری نیز وجود دارند که نیاز به تجهیزات بیمارستانی دارد و متخصص و جراح قلب در شیراز آنها را انجام می دهد، مثل آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق.

آنژیوگرافی توسط جراح قلب در شیراز

ویژگی های بهترین متخصص قلب

بهترین متخصص قلب در شیراز، باید تخصص و تجربه ی کافی درباره ی بیماری های قلبی داشته باشد. بهترین متخصص قلب در شیراز، باید از به روزترین و پیشرفته ترین تکنیک ها برای تشخیص سریع، درمان و پیشگیری از بیماری های قلبی استفاده کند.

بهترین متخصص قلب در شیراز، ابتدا از درمان های ساده و دارو درمانی، کمک می گیرد و از درمان های پیچیده و دشوار ممانعت می کند.

یک متخصص خوب باید از اطلاعات و راه حل های درمانی به روز دنیا آگاه باشد، تا بتواند بیماری را سریعتر تشخیص داده و در رده بهترین متخصصین قرار بگیرد.

مهمترین ویژگی بهترین متخصص قلب در شیراز، خوش اخلاق بودن و صبور بودن در برخورد با بیماران می باشد. بیماری های قلبی نگرانی و استرس زیادی را به همراه دارد، بنابراین پزشک خوب باید بتواند با اخلاق و برخورد خوب، امید و آرامش را در روند درمان به بیمار هدیه دهد.


نظر خود را بنویسید


جستجو
دسته بندی ها